E-mail:salamon@salamon.pl
Telefon:+48 535 300 225
 
Salamon Consulting
 

Warsztaty Mistrzowskiej Sprzedaży

2014-04-22

Sprzedajesz po mistrzowsku, czy na sposób "Nie da się"?

Szef dużego obiektu hotelowego polecił przeprowadzić rekrutację na stanowisko ochroniarza. Wszystkim kandydatom zadawał jedno pytanie:

Co Pan zrobi, jeśli klient zażyczy sobie narzygać do Pana kieszeni?

Odpowiedzi były jednoznaczne:

- Jak to? Oczywiście grzecznie go wyproszę - chyba nie chce Pan tu obsługiwać chamów.

- Takiego życzenia nie spełnię. Nie da się przecież.

Generalnie większość odpowiedzi wskazywała na raczej kulturalne wyproszenie gościa z obiektu. Ci, którzy reagowali agresywnie zostali od razu wyeliminowani z procesu rekrutacji. Właścicielowi zależało na kulturze i wysokim poziomie obsługi klienta.

Jeden kandydat odpowiedział:

- Oczywiście nadstawię mu kieszeń.

Szefa hotelu zdziwiła ta odpowiedź. Kandydat długo nie czekając, spytał:

- A wie Pan co zrobię, jesli zażyczy sobie narzygać do drugiej kieszeni?

Zdziwienie właściciela było jeszcze większe.

- Nadstawię mu też drugą.

Szef pomyślał sobie: "A potem pewnie spuści mu podwójny łomot za obrzygany garnitur" i czekając właśnie na taką odpowiedź, spytał:

- I co potem?

- A potem Pan z przyjemnością go skasuje przy wyjściu za pranie mojego garnituru - jeśli klient życzy sobie dodatkową usługę "rzygania do kieszeni", to co stoi na przeszkodzie, by mu ją zapewnić?

 

A Ty?

Jak reagujesz na zachcianki klientów? Na ich obiekcje?

Dajesz sobie rzygać do kieszeni?  - a bierzesz coś w zamian, czy robisz to za darmo?

Czy od razu spławiasz słowami: "Nie da się"?