E-mail:[email protected]
Telefon:87 565 00 99
 
Salamon Consulting
 

BADANIA SPECJALISTYCZNE

czyli audyty, ankiety, wizje lokalne i konsultacje dla Ciebie

 

SYSTEM SPRZEDAŻY KONTRA KLIENT

 

Gość w eleganckiej, drogiej restauracji zauważył, ze kelner, który prowadzi ich do stolika ma w kieszeni łyżki. Z początku nie zastanowiło go to, ale gdy usiadł przy stoliku, zobaczył, ze kelner obsługujący jego stolik również ma łyżki w kieszeni. Inni kelnerzy na sali także. Poprosił kelnera bliżej i spytał:
- Po co wam łyżki w kieszeniach?
Kelner odpowiedział:
- Kilka miesięcy temu nasze szefostwo zleciło firmie zewnętrznej zrobienie analizy procesów. I wyszło, ze średnio co trzeci klient zrzuca łyżkę ze stołu. Przez co trzeba iść do kuchni i przynieść świeżą. Dzięki temu, że mamy łyżki pod ręką zaoszczędzamy jednego człowieka na godzinę, a wydajność wzrasta o 70.3%. Klient zdziwił się, ale wkrótce zobaczył, że każdy kelner ma przy spodniach cienki łańcuszek, którego jeden koniec przyczepiony jest do paska, a drugi znika wewnątrz rozporka. Zaciekawiony przywołał kelnera i zapytał:
- Zauważyłem, że każdy z was ma łańcuszek przy rozporku. Po co on wam?
Kelner:
- Nie każdy jest tak spostrzegawczy jak pan. Ale skoro pyta pan, to wyjaśniam - również ten łańcuszek zalecił nam audytor. Wie pan mam go przyczepionego do ... no wie pan. Gdy idę do toalety, to rozpinam rozporek i wyciągam łańcuszkiem, dzięki czemu, po oddaniu moczu nie muszę myć rąk i wydajność wzrasta o 30%.
Gość pokiwał ze zrozumieniem głową, ale zaraz wyjawił swą następną wątpliwość:
- Dobrze. Rozumiem, ze wyjmuje pan łańcuszkiem, ale jak można się nim posłużyć do schowania? Jak wkłada się go z powrotem? - ... ?
- Nie wiem jak inni, ale ja łyżką.


A Twój zespół?

Czy z czystym sumieniem powiecie dziś, że wszystko gra i nic nie wymaga doskonalenia? Jesteście zadowoleni z wyników sprzedażowych?

Nie ma iskrzenia między działami/ osobami?

Korzystaliście już z audytów, badań, analiz?
Czy z takim skutkiem jak pracownicy powyższej restauracji – niby wzrost wydajności pracy, ale czy klient jest na pewno zadowolony??