Twoja Strategia Sprzedaży i Obsługi Klienta na 2016 rok
2015-09-18
Czy tylko znajomość narzędzi decyduje o sukcesie w sprzedaży?
Pewien znany fotograf brał udział w bankiecie. Podszedł do niego gospodarz przyjęcia i powiedział: „Widziałem Pana zdjęcia. Są wspaniałe. Musi Pan mieć wspaniały aparat!”. Fotograf tylko uśmiechnął się i poczekał na koniec przyjęcia. Podszedł wtedy do gospodarza i powiedział: „Potrawy były pyszne! Musi Pan mieć wspaniały piekarnik!”.
Niestety niezależnie od tego jak łatwy mamy dostęp do narzędzi, wszystko musi zaczynać się od przemyślanej strategii.
Porównując efektywność ekonomiczną sprzedaży na jednego handlowca w Polsce i w innych krajach, wypadamy bardzo blado. Średnie wielkości sprzedaży na osobę są dużo niższe nie tylko na tak dobrze zorganizowanych rynkach jak Niemcy, Wielka Brytania czy Francja, ale także na takich jak Hiszpania, Czechy, Słowenia czy Litwa. Nasi handlowcy spędzają w pracy więcej czasu od innych, ale wartość ich sprzedaży jest stanowczo nieadekwatna do nakładów. Co gorsza, badania pokazują, że w wielu firmach wartość efektywna przypadająca na handlowca zmienia się minimalnie, często zamiast rosnąć, spada. Sprzedaż w firmach rośnie, bo przybywa handlowców, a nie dlatego, że stają się bardziej wydajni. Jak to zmienić? W jaki sposób na innych rynkach udaje się uzyskać znacznie lepszy efekt? Czy to wyłącznie pochodna innej organizacji rynku, czy proste techniki, które eliminują nieefektywne działania, na rzecz tych skutecznych? Pokażemy jak łatwo proste zasady planowania, organizacji i realizacji sprzedaży zamienić w znaczący wzrost efektów. Jak to możliwe, że pracując mniej, możesz sprzedawać znacznie więcej i poradzić sobie z obsługą większej skali zamówień? Jak przy tym zdecydowanie poprawisz jakość tej obsługi? Umożliwiają to niezwykle proste, a zarazem bardzo skuteczne techniki WZE (Wielowymiarowego Zarządzania Efektem). Pokażemy ich praktyczny wymiar w polskich realiach rynkowych.
Jakie konkretnie cele powinna sobie postawić Twoja firma na rok 2016?
Jakich konkretnie zmain potrzebuje, by móc funkcjonować naprawdę efektywnie?
Jakie konkretnie narzędzia zagwarantują wdrożenie postawionych celów?
Jakie dodatkowe działania są potrzebne, aby zapewnić uzyskanie pożądanego efektu zmian?
Na te i inne pytania odpowiecie na specjalnie realizowanych warsztatach, gdzie skuteczną technikę Wielowymiarowego Zarządania Efektem sami sprawdzicie w praktyce.