Małpi rozum i gadzi umysł mają przewagę nad rozsądkiem!
2018-12-04
Dopiero na takiej podstawie jest sens mówić o umiejętnościach potrzebnych w sprzedaży i radzeniu sobie z trudnymi elementami procesu, poczynając od zdobywania klientów i ich zaufania.
W pracy z firmami zdradzam mnóstwo najnowszych odkryć:
Przedstawiam też wnioski z najnowszych prac badawczych dotyczących najskuteczniejszych technik oddziaływania na klientów, zaczerpniętych od największych mistrzów sprzedaży w 83 krajach świata, w tym w szczególności w Polsce. Między innymi metodę najskuteczniejszego odbywania rozmów handlowo-technicznych:
To zarazem druga pod względem skuteczności metoda sprzedaży, ale nie tylko...
Przedstawiam nr 1 z tej wyjątkowej listy, technikę, która bezapelacyjnie wygrywa w rankingach od kilku lat, przynosząc ogromne wzrosty wyników:
Oczywiście mówimy też o najlepszych technikach zbijania obiekcji, zwłaszcza cenowych:
I o radzeniu sobie z różnymi trudnymi typami klientów, negocjatorów, ale czasem także po prostu współpracowników, podwładnych czy szefów:
Różnicowanie podejścia, skuteczne motywowanie to znów tematy tak samo ważne dla wszystkich działów:
Mottem i myślą przewodnią wspólnej pracy jest jakże prosta i odkrywcza teza Briana Tracy:
Zamiast narzekać, lepiej nauczyć się robić to o niebo skuteczniej.
Jeśli mamy uzyskać realne zmiany, to oczywiście potrzebujemy bardzo konsekwentnie prowadzonego cyklu działań.
Korzyści z projektu to nie tylko nowe, efektywne metody radzenia sobie z trudnościami, ale bardzo praktyczne projekty zmian do wdrożenia w firmie, nie tylko w sferze samej sprzedaży i obsługi. Ponadto: lepsza współpraca między działami, poprawa komunikacji i wspólnego postrzegania celów. Co zadziwiające poprzez samą poprawę organizacji i komunikacji wielu naszych klientów uzyskuje automatyczne wzrosty zdolności produkcyjnych. To może zadziwiać, ale nie usprawniając samej produkcji można zwiekszyć jej efekty tylko poprzez lepszą współpracę, a to z kolei wpływa bezpośrednio na sprzedaż.
Radzę podjąć konkretny test, który o tym przekona.
Tam, gdzie to możliwe cykle działań obejmiemy wsparciem dotacyjnym, by zminimalizować koszty.
Co wybierasz? Przyjemne? Czy korzystne?
Zapraszam do kontaktu z doradcami celem ustalenia terminów konkretnych działań.
dr Mariusz Salamon
Dyrektor Zarządzający na Polskę
Programu Rozwoju Sprzedaży
właściciel Salamon Consulting