Jak nie psuć Cen w Inflacji?
2022-06-14
Zapraszam osobiście na wyjątkowe spotkanie online oparte o wyniki najświeższych badań neuropsychologicznych i praktycznych z 71 krajów świata, w tym z Polski. Program wprawdzie obejmuje aż 83 kraje, ale wyniki z niektórych z nich, jak z Rosji czy Ukrainy dziś są trudne do uzyskania i na pewno nie są do przeniesienia na inne obszary. Wojna w Ukrainie, wcześniej Covid, wpływają niewątpliwie na inflację na całym świecie, ale nasza, polska sytuacja jest jeszcze bardziej złożona.
Niezależnie od wojny i polityki, nawet tej ekonomicznej, radzić sobie trzeba i można to robić lepiej niż inni. Tego dowodzą obserwacje firm w poszczególnych branżach tych wybitnych i pozostałych. Jedni zyskują, inni ewidentnie dużo tracą.
Powiem o kwestiach, które wydają się tak oczywiste, że niektórzy zapominają o konieczności wykorzystania tego faktu we własnej sprzedaży i zakupach w wystarczająco skuteczny sposób:
Jeszcze rzadziej firmy, handlowcy i zakupowcy dbają wystarczająco o wykorzystanie drugiej ważnej prawdy:
Może zdumiewać jak bardzo konsekwencje tej prawdy umykają praktykom. Dzisiejszy menedżer często nie pamięta już czasów wysokiej inflacji w Polsce. Zresztą, tamta inflacja mocno różniła się od obecnej, a z obecną będzie trzeba nauczyć się żyć dużo dłużej niż mówią politycy – to pewnik.
Powiem więcej o strategiach cenowych w tej sytuacji i o metodach praktycznej walki z oporem cenowym, ale także o wykorzystaniu sytuacji podwyżek w zakupach, pozyskiwaniu klientów, przejmowaniu rynku konkurencji, wpływaniu na pozycję własnej firmy, podbieraniu z rynku najlepszych i o wielu praktycznych wymiarach procesu inflacyjnego.
Czy skończymy ten rok w Polsce z inflacja na poziomie 20,7% czy może tylko 17,3% zadecyduje wiele czynników, ale o tym, czy będziemy przygotowani do zmian decydujesz Ty.
Podzielę się wiedzą z najnowszych analiz i raportów, ale przede wszystkim z obserwacji – jak radzą sobie najskuteczniejsi? Wiele będzie o doświadczeniach z mojej osobistej pracy teraz.
A po spotkaniu służę pomocą – jak to jeszcze lepiej zrobić w Twojej firmie, w Twojej sprzedaży czy Twoich zakupach.
Polecam szefom, bo po prostu muszą to wiedzieć, handlowcom i zakupowcom, bo ich zmiany dotykają szczególnie i wymagają innego stylu pracy i innych mechanizmów oddziaływania na swoich partnerów.
Polecam tym, którzy troszczą się o HR, bo zmiany cen szczególnie dotykają działy kadr, rozwoju i tych wszystkich, którzy poszukują lepszych sposobów pracy i życia.
Do zobaczenia
dr Mariusz Salamon